112Midden-Groningen jaaroverzicht 2020: Januari

112Midden-Groningen – De komende twaalf dagen plaatsen we iedere dag een jaaroverzicht met daarin drie tot vijf nieuwsberichten per maand welke op ons de meeste indruk hebben gemaakt. Vandaag is als eerste de maand januari aan de beurt.

3 januari – 2020 is gestart met een vreselijk drama. De 24-jarige Ronald uit Hoogezand raakte vermist tijdens de jaarwisseling. Dagenlang is er gezocht en op vrijdag 3 januari is er helaas de bevestiging gekomen van de politie dat er een levenloos lichaam is aangetroffen in het Winschoterdiep nabij de Van Spilbergenkade. Enkele dagen hierna is een stille tocht georganiseerd om Ronald te herdenken. Uit ethische overwegingen is besloten dit bericht te plaatsen met een stockfoto. Beeldmateriaal van de zoektocht zelf voegt volgens ons niets toe aan het al vreselijke nieuws.

21 januari – Op dinsdag 21 januari heeft een buschauffeur van Qbuzz de afslag gemist op de afrit van de A7 nabij de Euroborg in Groningen. De bus is van het talud gereden en tot stilstand gekomen in de berm. Niemand raakte gewond; wel is de weg urenlang dicht geweest in verband met de berging van de bus.

23 januari – Op donderdag 23 januari heeft er een ernstig ongeval plaatsgevonden op de A7 tussen Groningen en Hoogezand. Een auto is door onbekende reden via de middengeleider in de vangrail terecht gekomen. Tenminste twee personen raakten gewond.

23 januari – Donderdagavond 23 januari is er een ernstig ongeluk gebeurt op de Energieweg in Foxhol. Een automobiliste is hier in een flauw bocht rechtdoor gereden en heeft een geparkeerde graafmachine geramd. De bestuurster van het voertuig is bij dit ongeval overleden. Uit ethische overwegingen is besloten dit bericht te plaatsen met een stockfoto. Beeldmateriaal van het ongeval zelf voegt volgens ons niets toe aan het al vreselijke nieuws.