112Midden-Groningen jaaroverzicht 2020: Februari

112Midden-Groningen – De komende twaalf dagen plaatsen we iedere dag een jaaroverzicht met daarin drie tot vijf nieuwsberichten per maand welke op ons de meeste indruk hebben gemaakt. Vandaag is de maand februari aan de beurt.

2 februari – Een ernstig ongeval op de A7 tussen Zuidbroek en Sappemeer heeft op zondag twee februari één persoon het leven gekost. Een tweede inzittende van de auto raakte zwaargewond. Door nog onbekende oorzaak botste de auto tegen een boom langs de snelweg. De inzet van alle hulpdiensten mocht helaas niet baten. Uit ethische overwegingen is besloten dit bericht te plaatsen met een stockfoto. Beeldmateriaal van het ongeval zelf voegt volgens ons niets toe aan het al vreselijke nieuws.

3 februari – Op 3 februari is restaurant ‘Het Hof van Scharmer’ in Scharmer verwoest door een allesverwoestende brand. Ondanks de inzet van diverse brandweerkorpsen kon niet worden voorkomen dat het restaurant tot de grond toe afbrandde. Er raakte bij de brand niemand gewond.

9 februari – Een voorjaarsstorm trekt op 9 februari over Nederland. Op diverse plekken in Midden-Groningen moet de brandweer uitrukken omdat er schade is ontstaan aan bedrijfspanden of woningen. Niemand raakte door de storm gewond. Aan de Melis Stokelaan werd een auto verwoest door een omgewaaide boom, bij Winkelcentrum De Hooge Meeren is een glazen geval kapot gewaaid en aan de Slochterstraat in Sappemeer is een gevel uit een schuur gewaaid.

27 februari – Op 27 februari kreeg de brandweer van Hoogezand-Sappemeer een bijzondere melding; Er zou een hond in de dakgoot van een woning aan de Parallelweg in Hoogezand lopen. Nog voordat de brandweer arriveerde wisten Handhavers samen met enkele omstanders de hond naar binnen te begeleiden.