112Midden-Groningen jaaroverzicht 2020: April

112Midden-Groningen – De komende twaalf dagen plaatsen we iedere dag een jaaroverzicht met daarin drie tot vijf nieuwsberichten per maand welke op ons de meeste indruk hebben gemaakt. Vandaag is als de maand april aan de beurt.

12 april – Op 12 april is er een auto volledig uitgebrand aan de Kalkwijk in Hoogezand. Waardoor de auto vlam kon vatten is niet bekend. De brandweer heeft het voertuig geblust waarna de politie contact heeft gezocht met de eigenaar van het voertuig.

25 april – Op 25 april heeft de brandweer een jonge reebok uit het Winschoterdiep in Sappemeer gered. Met de brandweerboot is het jonge dier in veiligheid gebracht. Het dier is meegenomen naar de brandweerkazerne en vervolgens overgedragen aan de dierenambulance.

30 april – Op 30 april is een stacaravan op camping Meerwijck volledig verwoest. De uitslaande brand werd midden in de nacht ontdekt waarna de brandweer met meerdere voertuigen uitrukte. Lange tijd was onduidelijk of er zich nog iemand bevond in de stacaravan. Uiteindelijk bleek dat de eigenaar niet in de caravan was ten tijde van de brand.