112Midden-Groningen jaaroverzicht 2020: December

112Midden-Groningen – De komende twaalf dagen plaatsen we iedere dag een jaaroverzicht met daarin drie tot vijf nieuwsberichten per maand welke op ons de meeste indruk hebben gemaakt. Vandaag is als laatste de maand december aan de beurt.

1 december – Aan de Loena in Hoogezand zijn op 1 december meerdere woningen ontruimd na een mogelijk onveilige situatie. Wat er precies gespeeld heeft is niet bekend, maar er zou sprake zijn van (zeer) hoge concentraties koolmonoxide. De brandweer heeft metingen verricht en een woning geventileerd. Na ongeveer een uur is de straat weer vrijgegeven.

3 december – Een felle brand heeft op 3 december een schuur aan de Popko Bielstraat in Sappemeer volledig verwoest. De vuurzee wordt aan het einde van de middag ontdekt en de brandweer schaalt op naar ‘middelbrand’ om de brand van twee kanten te kunnen aanvallen. Na ongeveer anderhalf uur blussen was de brand onder controle.

16 december – Op woensdag 16 december is er brand uitgebroken in een woning aan de Uiterburen in Zuidbroek. De brandweerkorpsen van Zuidbroek en Siddeburen worden opgeroepen om de brand te blussen. Als blijkt dat het vuur zich heeft verspreid onder het dak wordt ook de hoogwerker van Hoogezand-Sappemeer opgepiept. De brand was na ruim anderhalf uur onder controle. De brandweer kon niet voorkomen dat de woning zwaar beschadigd raakte.