AmbulanceBrandweerJaaroverzicht 2021Politie

Jaaroverzicht 2021: Februari

Midden-Groningen – Welkom bij het jaaroverzicht 2021! In dit jaaroverzicht zullen we van 19 t/m 30 december elke dag terugblikken op twee of drie nieuwsitems uit een maand. Vandaag; 20 december, is februari aan de beurt.

1 februari:

Muntendam – In Muntendam heeft een brandweerduiker maandagmiddag 1 februari een jongetje van een eilandje in een vijver gered. Het jongetje was via het ijs naar het eiland gelopen maar kon niet meer terug komen. Met een nat pak in deze vrieskou stond hij op het eiland te wachten op hulp. Brandweerduikers hebben de jongen met een boot uit het water gehaald. Hij is met onderkoelingsverschijnselen overgedragen aan ambulancepersoneel.

15 februari:

Kropswolde – Een ritje met een cabriolet ging maandagavond 15 februari in Kropswolde helemaal mis. Op de Waesingeweg belandde het voertuig door gladheid in een slip waarna het op een lantaarnpaal botste.

De auto liep forse schade op; ook de lantaarnpaal raakte vernield. Een berger zal de auto afslepen. Waarom de bestuurder en zijn bijrijder met temperaturen rond het vriespunt zonder dak rondreden is niet bekend.

24 februari:

Hoogezand – Een jongetje is woensdagmiddag 24 februari overleden na een ernstige aanrijding op de Neptunus in Hoogezand. Een automobilist(e) heeft het kind over het hoofd gezien en aangereden. Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt maar hun inzet mocht niet baten. Het kind is ter plekke overleden aan zijn/haar verwondingen meldt de politie. Het ongeval schokt de hele buurt.