AmbulanceBrandweerJaaroverzicht 2021Politie

Jaaroverzicht 2021: Juli

Midden-Groningen – Welkom bij het jaaroverzicht 2021! In dit jaaroverzicht zullen we van 19 t/m 30 december elke dag terugblikken op twee of drie nieuwsitems uit een maand. Vandaag; 25 december, is juli aan de beurt. Wij wensen u fijne kerstdagen toe!

4 juli:

Kropswolde – Op de Waesingeweg in Kropswolde is zondagavond 4 juli een auto uitgebrand. Tijdens het rijden vloog de auto spontaan in brand. Toegesnelde agenten hebben nog geprobeerd het voertuig te blussen maar dit is niet gelukt. De brandweer van Hoogezand-Sappemeer had de handen vol aan het blussen van de brand. De auto rijdt op gas. De gastank blies, zoals het hoort, gas af waardoor een explosie voorkomen is. De brandweer heeft de auto geblust met water en schuim.

5 juli:

Hoogezand –  De brandweer van Hoogezand heeft maandagavond 5 juli een zeer grote oefening gehouden op de Vosholen in Hoogezand. Aldaar waren meerdere ernstige ongelukken in scene gezet. Een auto met een caravan was gecrasht waarbij de auto op de zijkant is belandt. Een ander voertuig was door het ongeval midden in de caravan tot stilstand gekomen. In de sloot naast de auto met caravan lag een busje met zes arbeidsmigranten. Enkele meters verderop had een vrachtwagen een auto geramd waarna deze gekanteld is. Een achteropkomende auto heeft niet op tijd kunnen remmen is vervolgens achter op de trailer van de vrachtwagen belandt. Al met al een complexe oefening met veel ‘slachtoffers’. Volgens de brandweer was de oefening geslaagd. Ten tijde van de oefening was de Vosholen afgesloten tussen de Kielsterachterweg en de Kalkwijk.

29 juli:

Sappemeer – Een automobiliste is donderdagavond 29 juli met haar auto te water geraakt aan de Vosholen in Sappemeer. Door nog onbekende oorzaak belandde de vrouw met haar voertuig in het kanaal. Omstanders hebben haar op de kant geholpen waarna ze door ambulancepersoneel is onderzocht. De vrouw is meegenomen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Een berger van Hamstra uit Tynaarlo heeft de auto vakkundig geborgen.