Hitte in woning in Hoogezand laat rookmelder afgaan; brandweer rukt uit

Hoogezand – De brandweer van Hoogezand-Sappemeer is donderdagmiddag uitgerukt voor een woningbrand aan de Pallas in Hoogezand. In een woning waarvan de bewoners niet thuis waren gingen meerdere rookmelders af, waarop buurtbewoners 112 hebben gebeld. Bij aankomst van de brandweer is direct begonnen met een poging om binnen te komen, maar dit bleek niet zo makkelijk te zijn. De voordeur van de woning was met een stormram niet te forceren. Via de achterzijde kon de brandweer zichzelf alsnog toegang verlenen tot de woning. Al snel bleek er geen sprake te zijn van brand. Door de extreme warmte in de woning zijn de rookmelders geactiveerd. Mogelijk heeft een glazen overkapping van de bewoners voor extreme warmte in huis gezorgd. Stichting Salvage gaat de bewoners helpen met de schade welke door het binnentreden van de woning is ontstaan.

%d bloggers liken dit: